چكیده تبلیغات ، بعد از ارتباطی استراتژی بازاریابی است ارتباط عملی فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است ارتباط موثر هنگامی برقرار میشود كه شخص اطلاعات درستی دریافت و تحلیل كند بنابراین ارتباط باید به عنوان فرآیندی كه دارای عوامل متعدد است نگریسته شود گام اول دربسط وگسترش یك استرا
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 102
فرمت فایل doc
حجم فایل 15 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
تحقیق آشنایی با عناصر گوناگون آمیخته های تبلیغات

فروشنده فایل

کد کاربری 130
کاربر
 
 

چكیده :
تبلیغات ، بعد از ارتباطی استراتژی بازاریابی است . ارتباط عملی فراتر از ارائه اطلاعات ( ارسال اطلاعات ) است . ارتباط موثر هنگامی برقرار میشود كه شخص اطلاعات درستی دریافت و تحلیل كند . بنابراین ارتباط باید به عنوان فرآیندی كه دارای عوامل متعدد است نگریسته شود .
گام اول دربسط وگسترش یك استراتژی موثر بازاریابی ، تشخیص مخاطب هدف است . تشخیص وتحلیل مخاطب هدف عملی است چون مخاطب مورد نظر روی آمیخته ابزارهای تبلیغات زمان ارتباط ، پیام ارسالی و تعداد بیشماری از سایر عوامل دخیل در یك استراتژی تبلیغات تاثر میگذارد .
شركت های زیادی نیاز به بسط و ایجاد استراتژی های تبلیغات را مورد توجه قرار داده اند . پاسخی كه مدیریت از مخاطبان هدف خود در بازار میگیرد ، تعیین كننده اهداف برنامه تبلیغات خواهد بود .
سلسله مراتب مدل تاثیر در تعیین این كه آیا اهداف باید به صورت پاسخ فروش یا پاسخ به ارتباط مطرح شوند ، ازارزش ویژه ای برخوردار است . یكی از جوانب توجه به اهداف تبلیغات بر این نكته مبتنی است كه آیا استراتژی برای آگاه دادن ، تشویق و ترغیب و با یادآوری طرح ریزی شده است یا خیر ؟ مقدار بودجه در نظر گرفته شده برای تبلیغات از صنعتی تا صنعت دیگر و یا از مارك و محصولی خاص تا محصولی دیگر متفاوت است . عوامل ایجاد تفاوت در سطوح گوناگون بودجه عبارتند از : كانال ، تناوب ابداع محصول و تغییر شكل آن ، تعداد و وجود مشتریان ، پیچیدگی واحدهای تصمیم گیری ، درجه استاندارد بودن محصول یا خدمت ، مقدار آگاهی مصرف كنندگان از فواید كالا یا خدمت و تناوب زمان خرید .
روش های گوناگونی برای تعیین بودجه تبلیغات مورد توجه قرار میگیرند . روش های معمول عبارتند از درصد فروش ، اهداف و وظایف و تساوی رقابتی .
مقدمه :
تبلیغات یكی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یك شركت محسوب میشود . فعالیت های مرتبط Promotion نقشی كلیدی در برقراری ارتباط بین بازار هدف و استراتژی اتخاذ شده ایفاد می كنند . به همین دلیل ، برنامه های تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند كه استراتژی رقابتی كلی سازمان را مورد حمایت قرار داده و به همین دلیل باید با تصمیمات مرتبط با قیمت گذاری نیز تعاملی پایدار ایجاد كند .
Promotion واژه ای است كه در طول زمان معانی گوناگونی به خود گرفته است . ریشه این كلمه در زبان لاتین به معنای حركت به سمت جلو بوده ، اما در تعریفی دیگر اخیرا" بدین گونه معنا شده است : " برنامه ای تحت كنترل و كامل از ارتباطی برقرار شده بین روش ها و ابزار كه برای ارائه و معرفی یك شركت و محصولاتش به مشتریان بالقوه در كنار یكدیگر قرارداده شده اند . " تبلیغات جنبه وظیفه ای ارتباط در بازاریابی را به عهده دارد . حال آنكه ارتباط چیزی بیش از ارائه اطلاعات است . ارتباط زمانی موثر محسوب میشود كه افراد ، پیام ارسالی را به خوبی درك كنند و پاسخی مناسب ابراز دارند .